Радел 1 Аудирование 9 класс. В2. Повышенный уровень сложности. На понимание в прослушанном тексте запрашиваемой информации. 6 баллов.
Вы услышите пять высказываний. Установите соответствие между
высказываниями каждого говорящего A–E и утверждениями, данными
в списке 1–6. Используйте каждое утверждение из списка 1–6 только один
раз. В задании есть одно лишнее утверждение.
Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.Вы услышите пять высказываний. Установите соответствие между
высказываниями каждого говорящего A–E и утверждениями, данными
в списке 1–6. Используйте каждое утверждение из списка 1–6 только один
раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись
дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У Вас есть 30 секунд, чтобы
ознакомиться с заданиями.
Now we are ready to start.
Speaker A
I live in the country but I’ve always wanted to move to a big city. I think that there
are more career opportunities there, more jobs, people can get a better education
and better medical services there. There is more entertainment in the city, too. You
can go to theatres, cinemas and clubs, there are lots of people everywhere – you’ll
never get bored. I’ll move to the city as soon as I get an opportunity to do so.
Speaker B
I live in a big city, in a new fast-developing area. Most of the buildings were built
not long ago, so the area has a modern look and is comfortable to live in. There are
shops, cinemas, schools, hospitals, sports centres and parks within easy reach of
my house. Right in front of my house there’s a bus stop, so I have no problem
getting to the centre or any other part of the city.
Speaker C
We’ve just moved house and now I live in a new modern building in the centre of
the city. My window has a view of a busy street but the interior creates a nice and
peaceful atmosphere. The walls are painted light green and the furniture is in warm
brown and creamy colours. There’s a plasma TV and a portable audio centre. I like
drawing and there are several of my pictures on the walls. I think they look nice
there.
Speaker D
Everybody wants their home to be a safe, nice and comfortable place but their
ideas of comfort and beauty are very different. In hot climates people sometimesmake their homes underground. Living underground, however, doesn’t mean living
in dark, dirty and damp caves. Modern underground homes are light. They are
beautifully designed, nicely furnished and very comfortable to live in.
Speaker E
When we were walking along the main street, the guide pointed to an ordinary
looking house and said that the place had a history. During the war a famous
doctor lived there. He arranged a hospital in his own home and saved lots of
people. Now nobody lives in the house, there’s a museum of science and medicine
there. The museum has very interesting exhibits on the history of medical sciencе.
Ответ
B2 14632
Занятие 7 и 8а.
Аудирование текста 2, 9 класс. П- повышенный уровень сложности, напрвленный на понимание в прослушанном тексте запрашиваемой информации. А1-6. Баллов 6.
Задания А1–А6
Вы услышите разговор двух друзей. В заданиях А1–А6 обведите цифру 1, 2
или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Вы услышите
запись дважды. У Вас есть 60 секунд, чтобы ознакомиться с заданиями.
Now we are ready to start.
Kelly: Hi, Jim! I didn’t see you in the morning class. Did you come late?
Jim: Hi, Kelly. Yes, I was late. Ms. Smith talked to me really seriously about
that. I said that the bus had broken down.
Kelly: And she believed that?
Jim: I don’t think so.
Kelly: And the real reason was…?
Jim: The usual. I overslept. I didn’t hear the alarm clock and woke up only
when my mum called me from her work.
Kelly: I’m not surprised. Were you watching films yesterday till very late
again?
Jim: Yes. I was just going to see what was on but then I lost track of time
and watched the film up to the end.
Kelly: I tried to call you yesterday. Just wanted to remind you about the
Science project we need to complete together by tomorrow. It’s about
how computers influence our life and our communication habits.
Jim: Oh, I’d forgotten about that! How about today, after classes? Let’s go to
my place and we’ll complete the project in two or three hours I’m sure.
Kelly: I usually prefer working in the library or in a Wi-Fi café. But you’re
right – there’s no time left for it. Do you have good internet access and
a printer?
Jim: I certainly do. And I also have a freshly made cake in the fridge.
Kelly: It’s a strong argument. Have you remembered that for the project we
have to interview at least three people of different ages about what they
do online?
Jim: That’s not a problem. We can ask my mother, my grandmother and my
younger brother, who’s seven.
Kelly: Right. Your brother’s answers will be especially interesting. Children
spend more time online than anyone else.
Jim: True. He’s there more often than me.
Kelly: And have you got any books or journals at home from which we could
get some additional information?
Jim: No. And we don’t need to. We are writing about the Internet – we’ll
certainly be able to find everything we need right there – on the
Internet.
Kelly: Ok, let’s give it a try. We have no choice anyway.
Jim: And, Kelly, I’d like to ask you a favour…
Kelly: What is it?
Jim: Could you read my French essay before I hand it in? I always make lots
of spelling and grammar mistakes in writing.
Kelly: What’s your topic?
Jim: The aim of education in the present day.
Kelly: Ok, give it to me. I’ve only got a few minutes before the bell.
Ключ:
А1 3
А2 2
А3 3
А4 2
А5 3
А6 2
Аудирование 9 класс Раздел 1. Базовый уровень В1. Задания направлены на понимание основного содержания прослушанного текста. 4 балла
Сейчас Вы будете выполнять задания по аудированию. Каждый текст
прозвучит 2 раза. После первого и второго прослушивания у Вас будет время
для выполнения и проверки заданий. Все паузы включены в аудиозапись.
Остановка и повторное воспроизведение аудиозаписи не предусмотрены.
Задание В1
Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D.
Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое
место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее
место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в
таблицу.
У Вас есть 20 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.
Now we are ready to start.
Dialogue A
A: We heat the water and when its temperature reaches 100 degrees, it
starts to boil.
B: Excuse me, Mrs. Brown, can the temperature of the water get higher
than that if we keep increasing the heat?
A: No. At least not under normal conditions. At 100 degrees water
changes into steam.
B: It’s just what happens when we boil water in a kettle, isn’t it?
A: Exactly.
Dialogue B
A: It looks very good. And it fits you perfectly.
B: But I don’t need it! Who buys a warm coat in the summer, when the
temperature never drops below 15 degrees!
A: But the winter comes every year anyway. And when it comes, this
coat will cost double the price. We’re buying it now!
B: Ok, whatever you want…
Dialogue C
A: When did you say you first felt unwell?
B: In the morning. I woke up and started to cough. And I have a sore
throat.
A: Ok, my assistant will take your temperature, and then I’ll examine
you. Could you take that seat please?
B: OK, thank you.
Dialogue D
A: They’ve got a wonderful collection of old books and manuscripts.
B: Yes. Look, this book dates from the 18th century! The pages are
yellowish.
В1 3214 Ключ
В рамках дистанционного курса “Аудирование в ЕГЭ: Podcast и Audacity” на образовательном сайте http://tea4er.ru/ под руководством Кочевых Надежды Владимировны познакомилась с социальным сервиром PodOmatic, также была изучена программа Audacity и возможность ее применения на уроках английского языка.
Podcast является видом социального сервиса, который позволяет прослушивать, просматривать, создавать и распространять аудио- и видеопередачи в сети Интернет. Учащиеся могут как прослушивать, так и просматривать подкасты, а также создавать свои собственные по любой тематике, любой длительности и качества.
Audacity – сетевой социальный мультимедийный сервис для создания аудиотекстов (русский интервейс), свободный и простой в использовании редактор.
На первых порах было трудно. Сейчас, разобравшись во всех тонкостях данных сервиров, создавала свой подкаст на основе имеющихся аудиозаписей, научилась записывать свои собственные записи в Audacity с применением разнообразных эффектов.
Полагаю, что за Podcast большое будущее.
Страница 80 из 355