Приглашаем коллег завести свой персональный блог!

Расскажите о своей профессиональной деятельности.
Шакирова Земфира Махмутовна

Высокий уровень 
Умение понимать полно и точно содержание прослушанного текста. Интервью,репортаж. Задание с множественным выбором ответа.

Рекомендации

* Перед прослушиванием прочитать вопросы вместе с предложенными вариатами ответов 
* Найти ключувые слова и подобрать к ним синонимы * Когда прослушивание началось,следует сконцентрировать внимание на понимании аудиозаписи * При выборе ответа следует руководствоваться исключительно той информацией,которая дается в тексте. * Надо обращать внимание не столько на слова,сколько на контекст * Следует обращать внимание не только на отдельные фразы, но и на более длинные отрезки или текст в целом
 
Вы услышите текст. В заданиях А8 - А12 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

А8  What is the future of schools according to the speaker?

1) Schools are not necessary.

2)  Schools will be improved.

3) Schools will not be changed.

A9  How can, according to the speaker, new technology change schools?

1) Technology will change learning.

2) New technology will replace schools.

3) The use of new technology is negative.

A10  What type of school, according to the speaker, we should invent?

1) Learning should take place only in schools.

2) It will be necessary to learn at home.

3)  Students can learn everywhere.

A11 Who, according to the speaker, should help schools?

1) Corporations, TV networks, local stations, laboratories.

2) Political parties.

3)  Scientists

A12 What does the speaker thinks about education?

1) Education is important for people of all ages.

2) Education is only for young people.

3) Education is useful for those who work in libraries and museums.

 

Tapescript

Will Technology Replace Schools?

Some people believe that soon schools will no longer be necessary. These people say that because of the Internet and other new technology, there is no longer any need for school buildings, formal classes, or teachers. Perhaps this will be true one day, but it is hard for me to imagine a world without schools. In fact, we need to look at how we can use new technology to make schools better - not to eliminate them. We should invent a new kind of school that is linked to libraries, museums, science centers, laboratories, and even corporations. Independent experts could give talks on video or over the Internet. TV networks and local stations could develop programming about things students are actually studying at school. Laboratories could demonstrate new technology in the Internet. Is this just a dream? No. Already there are several towns where this is beginning to happen. Blacksburg, Virginia, is one of them. Here the entire city is linked to the Internet, and learning can take place at home, at school, and in the office. The schools provide computer labs for people without their own computers at home. Everyone can visit distant libraries and museums as easily as nearby ones. How will this new kind of school change learning? It is too early to be sure, but it is very exciting to think about. Technology will change the way we learn; school will change as well; and we will all learn something in the process.

Key words

Replace - take the place of

no longer - Not any more

necessary -   Needed to achieve a certain result or effect

 technology - The application of science, especially to industrial or commercial objectives

to eliminate - To get rid of; remove

 invent - to create or devise (new ideas, machines, etc.)

 is linked to - To become connected with

networks - A system of lines or channels that cross or interconnect

 provide - To make available

 actually - In fact; in reality

 entire - The whole

 

 

Анализ

Данная методика, c использованием Podcast и  "Audacity",   привлекает внимание своими большими возможностями для педагога и ученика. Во-первых, возможность планировать и организовывать процесс обучения наиболее эффективно; во-вторых, широкий выбор учебного материала, что позволяет учитывать не только  индивидуальные особенности учеников, но и особенности класса в целом.

Необходимо помнить, что для преодоления объективных трудностей учащихся при аудировании нужно соблюдать три стандартные стадии процесса обучения аудированию: до прослушивания, во время прослушивания и после прослушивания, так как на каждой стадии формируютя определенные умения,необходимые для эффективного аудирования на иностранном языке.

 Детям очень понравилась данная форма работы, так как очень интересно находить и выполнять данные в Интернете;  слушать запись столько, сколько это необходимо, если возникают проблемы при  понимании; в третьих  - есть ответы, которые можно сравнить со своими; ну и конечно,  рекомендации для выполнения заданий на каждом уровне, что дает возможность более детально понять содержание и изучить стратегию выпонения данных заданий.


Теги: Нет тегов