Приглашаем коллег завести свой персональный блог!

A SHORT DESCRIPTION ABOUT YOUR BLOG
Котова Татьяна Николаевна

Одним из используемых мною методов обучения лексической стороне речи является ”noticing/teaching chunks”, суть которого заключается в том, чтобы студенты обращали своё внимание и в дальнейшим запоминали так называемые неоднословные лексические единицы, которые употребляют носители языка в своей речи в данной конкретной ситуации: by the way; no problem; Whats the matter? I have no idea; Here you are; I wonder if; Im thinking of +Ving и т.д. Запоминание таких структур даёт возможность употреблять их именно так, как сложилось их употребление в изучаемом языке, говорить «естественно», а не использовать кальку с родного на иностранный. К тому же, запоминание структур способствует развитию беглости (fluency) и сокращению ошибок в речи (accuracy). Если студент знаком со структурой Im thinking of +Ving, у него не возникнет проблемы при выборе формы глагола: инфинитив или герундий?


Теги: Нет тегов 
Котова Татьяна Николаевна

My site

Plain, Useful

Helps, Teaches, Informs

Hope you'll appreciate it

For real!


Теги: Нет тегов 
Котова Татьяна Николаевна

Сегодня завершился последний этап работы перед публикацией сайта. Процесс захватывает, со временем, думаю, должен получиться действительно стоящий ресурс для моих студентов. Попробовала самостоятельно получить домен. К сожалению, то доменное имя, которое я планировала для своего сайта (www.englishlive.ru) было занято, но система предложила варианты замены, и среди них были довольно приличные. Я остановилась на www.myenglishlive.ru. Заполнила все необходимые поля, через несколько часов сайт будет опубликован в сети )))

Жаль, что пока нет возможности создать страницу с возможностью оставлять комментарии. Надеюсь, это дело времени.

Работа по созданию сайта особых затруднений не вызывает, если строго следовать инструкциям наших руководителей мастер-класса.

На моём сайте пока нет баннера, хочу его создать самостоятельно в редакторе изображений, чтобы не копировать с другого сайта и не нарушать авторские права)))


Теги: Нет тегов 
Котова Татьяна Николаевна

I hope to have the following pages on my site:

1. HOME - mainly for my college students to keep up-to-date with the latest news on our English classes

2. E-TEACHER - some class and extra materials for individual/distant learning and revision

3. EXERCISES - on-line exercises/quizzes or links to them to practice and test language

4. DOWNLOADS - files to download

5. MEDIA - resources for learning English with video, songs, etc.

6. TAKE A CHANCE! - information about competitions for English learners and links to them

7. HAVE YOUR SAY - different situations for discussion


Теги: Нет тегов 
Котова Татьяна Николаевна

Having a personal site gives quite a lot of advantages for teachers.

First, a personal site can be a tool which helps teachers and students work together more effectively. As an example, I can give the following situation. Any extra material that you give to your students as a hometask is to be printed out from your computer and copied. Copying takes much more time than just uploading the necessary information and publishing it on a site. So the high-priority problem of saving time which teachers constantly lack of is solved, never mind saving money on supplies.

Teachers and students work effectively when they exchange the necessary information quickly. Teachers can publish up-to-date news about classes, timetables, surgery classes, academic progress or backlog, etc. As for students, they have an opportunity to request any necessary information.

Second, present-day students learn more effectively using IT-technologies, and a personal site can be a e-learning centre providing students with links to interactive exercises, teaching videos, web-quests, presentations, etc.

Third, having a personal site describes you as an IT-competent teacher which is an extra credit in the process of teacher evaluation.

And finally, some words against having a personal site. It takes time, but it's worth it!

 


Теги: Нет тегов