Приглашаем коллег завести свой персональный блог!

A SHORT DESCRIPTION ABOUT YOUR BLOG
Белякова Светлана Владимировна

Предлагаю вашему вниманию видеоурок по английскому языку "The Present Continuous (Progressive) Tense". 

Образование и употребление  времен в английском языке вызывает у наших учащихся определенные трудности. На данном уроке мы не только рассмотрим образование и употребление The Present Continuous (Progressive) Tense, но и сравним его с   The Present Simple Tense.

http://www.youtube.com/watch?v=Xgex9qdidH0&feature=youtu.be

 

 


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

А8 - 1

А9 - 3

А10 -3

А11 - 2

А12 - 1


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

Variant 9. (Ответы)

A1 - 1) True

A2 - 3) Not stated

A3 - 1) True

A4 - 2) False

 


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

Variant 9

Определите, какие из приведенных утверждений А1 - А4 соответствуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 - False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 - Not stated). Вы услышите запись дважды.

A1. Susan knows what helps person to keep fit and healthy.

1) True                                2) False                               3) Not stated

A2. A person should be on a diet all the life.

1) True                                2) False                               3) Not stated

A3. Proteins help us grow so it is very important for children.

1) True                                2) False                               3) Not stated

A4. We should drink 2 or 3 litres of water to stay healthy.

1) True                                2) False                               3) Not stated


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

Variant 9. Ответы:

1 - E

2 - F

3 - B

4 - D

5 - C


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

Variant 9.

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 - 5 и утверждениями, данными в списке A - F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите каждую аудиозапись дважды.

A. The speaker has not hard work experiene.

B. The speaker has worked on projects.

C. The speaker works well in teams.

D. The speaker is good at written language.

E. The speaker pays attention to details.

F. The speaker knows the company well.

 


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

Среди заданий А8 - А12 выберите правильный вариант ответа(1, 2 или 3):

In England about 93 per cent of children attend state schools, which provide free education. The other 7 per cent attend independent schools - private and public schools. Some of these schools are boarding schools where children live and study. If parents want to send their children to a private or a public school, they have to pay for their education. The most famous public schools are Eton, Harrow and Winchester.

For small children, there are state kindergartens, private kindergartens and "nursery classes" in schools, which are optional.

Secondary education is compulsory. It means all children must attend school between the ages of 5 and 16. Most children start their education at the age of 5. Primary school may be divided into two parts: during the first two years reading, writing and arithmetic are taught for about 20 minutes a day. There is usually no written timetable. Much time is spend in modelling from clay or drawing, reading and singing. In Year 3 the "real work" starts. The children have lessons in arithmetic, reading and composition. History, Geography, Nature Study, Art and Music, PE, Swimming are also in the timetable. All schools follow the same National Curriculum. The children attend the primary school for 6 years.

Comprehensive schools provide compulsory education for children between the ages of 11 and 16. Comprehensive schools offer 5-year courses to all pupils; there are no entrance examinations there. Some children enter grammar schools which  also provide secondary education. If a pupil wants to study at a grammar school, he or she has to pass the 11+ exams. There are 10 subjects, which all children must study at secondary school, and there are some optional subjects that are different in different schools.

The whole period of compulsory education is divided into four stages. At the end of each stage (Years 2, 6, 9 and 11) pupils have national examinations.

 

A8: There are in England ______________________

1) private and public schools.

2) state schools.

3) state schools and independent schools.

 

A9: The most famous  public schools are ____________________

1)  Harrow and Winchester.

2)  Eton and Harrow.

3)  Eton, Harrow and Winchester.

 

A10: For small children there are in England _____________________

1)  state kindergartens and private kindergartens.

2)  schools.

3)  state kindergartens, private kindergartens and "nursery classes" in schools.

 

A11:  All children must attend school between the ages ________________

1)  of 6 and 16.

2)  of 5 and 16. 

3)  of 5 and 17.

 

A12:  At the end of each stage (Years 2, 6, 9 and 11) pupils _____________________

1) have national examinations.

2)  11+ exams.

3)  have 5 examinations.

 


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

Определите, какие из приведенных утверждений А1 - А4 соотвествуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 - False) и о чем не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 - Not stated).

Ashley: Hey, Jake. Are you ready for your trip?

Jake: Well, not really. I still have to buy some clothes.

Ashley: Well, what is the weather like where you are going?

Jake: Well, it is really hot in summer, so I am going to buy some shorts, sandals and a few T-shirts.

Ashley: What about the rest of the year?

Jake: People say that the autumn can still be warm until November, so I am going to buy some jeans and a few shirts.

Ashley: Will you need any warm clothes for the winter?

Jake: Well, the weather does not get too cold, but it often snows in the mountains, so I am going to buy a couple of warm sweaters, a jacket and a hat. I dont have room in my suitcase to pack a coat, so I am going to wait until I get there and buy it when I really need it.

Ashley: Are you going to take anything else?

Jake: They say it rains cats and dogs in spring, but again, I I will probably just wait and pick up a raincoat or an umbrella later on. But, I am going to take a good pair of shoes because I will plan on walking to and from school every day.

Ashley: Um, that makes sense.

 

A1: Jake is going to get the destination by train.

1) True          2) False          3) Not stated

A2: Jake has already packed all the clothes he needs.

1) True          2) False          3) Not stated

A3: Jake is going to buy a coat when he needs it.

1) True          2) False          3) Not stated

A4: It often heavily rains in spring at the place where he is going.

1) True          2) False          3) Not stated

 


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 - 5 и утверждениями, данными в списке A - F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лшнее уверждение.

 

Speaker 1

A movie camera or video camera takes pictures very quickly, usually 25 pictures every second. When a movie projector, a computer, or a television shows the pictures at that rate, it looks like the images on the screen are moving. Sound is either recorded at the same time, or added later. The sounds in a movie usually include the sounds of people talking, music, the sounds of activities that are happening in the movie.

Speaker 2

Movies can make profits in the hundreds of millions, be they dollars, euro or pounds. In India movies have become an enormous part of the economy. The industry has always been dominated by quite a small number of major studios, like MGM, Warner, Columbia or Paramount. There are many large companies that provide all of the services needed to make movies, such as special effects, lighting, set building.

Speaker 3

Movies with famous stars and large budgets are designed to have a wide appeal, so that hopefully millions of people will pay to see them. Special effects can add a huge amount to the cost of a film. Today some films can cost up to 200 million dollars to make. But when you imagine that very successful films can make many times that amount in profit, it easy to see why the studios keep producing them.

Speaker 4

In blockbuster movies, there is usually a happy ending, in which all of the problems in the plot are figured out or fixed and almost everyone live happily ever after. Some films have been so successful that the studios keep releasing more and more films with the same characters and basic plots, for example the James Bond films and Star Wars.

 Speaker 5

Some movies are made by small companies, or even just a small group of people that do not have much money. Films like this are very unusual and usually become popular "underground". People tell each other about it, so that they become cult, or popular but not mainstream. Independent movies often tell more creative stories, or may have sad endings that do not appeal to the big studios, because they cannot be sure how the public will react to them.

 

The speaker talks about

A. money you need to make a movie.

B. the business of making movies.

C. popular serials.

D. the process of making movies.

E. work of a film producer.

F. low budget films.


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

В последнее время творческие проекты и презентации стали неотъемлемой частью образовательного процесса, не являются исключением и уроки английского языка. Предлагаю вашему вниманию критерии оценки презентации и проекта, которые я использую в своей педагогической деятельности.

Необходимо отметить, что в оценочной деятельности защиты творческих проектов и презентации присутствует не только контроль учителя в области метапредметных результатов, но и взаимоконтроль. Учащиеся представляют свои работы, оценивают результат деятельности своих одноклассников. Они учатся давать оценку со стороны и отстаивать свою точку зрения.

 

Критерии оценки презентации учащихся:

§  самостоятельность работы над проектом;

§  обоснование выбора темы и ее актуальность;

§  практическая значимость работы;

§  оригинальность решения проблемы;

§  артистизм и выразительность выступления;

§  глубина и широта знаний по проблеме;

§  компетентность докладчика (ответы на вопросы);

§  использование наглядности и технических средств.

 

Критерии оценки проектной деятельности:

Ход выполнения работы:

§  формулировка темы, целей и задач проекта;

§  актуальность темы;

§  научная новизна темы;

§  последовательность составления плана;

§  достоверность предоставленного материала;

§  наличие выводов в работе (чёткость и обоснованность).

 

Оформление результатов проектной деятельности:

§ использование иллюстраций, фотографий, звукового сопровождения;

§  оформление презентации.

 

Выступление:

§  речь;

§  полнота изложения материала;

§  умение отвечать на вопросы.

 

Оценки вносятся в оценочный лист, затем выводится средняя оценка за работу, выполненную учеником. Такая оценка является объективной и открытой.

 

Фамилия, имя учащегося

Самооценка

Оценка учителя

Оценка класса

1) ……………..

 

 

 

2) ……………..

 

 

 

3) ……………..

 

 

 


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

Представляю дидактические игры из собственной копилки: 

  

Игра 1.  Раскатистое эхо. 

                Преподаватель произносит на английском языке предложения, учащиеся, исполняя роль «Эхо», повторяют за ним предложения трижды.

                Это задание можно выполнять на разных этапах обучения. Данная игра может применяться в начале урока как фонетическая разминка (как для повторения ранее изученных грамматических конструкций, так и для введения новых). Учащиеся не только тренируются в произносительных навыках, но и запоминают (путём многократного повторения) предложенный им грамматический материал.

 

                 Игра 2.   Ловушка для шпиона. 

                Преподаватель раздаёт учащимся карточки с таблицей, куда вписаны предложения с пропусками и слова, восстанавливающие пробелы, но среди предложений есть одно лишнее (не соответствует грамматическому правилу). Учащиеся должны найти «шпиона» (это лишнее предложение) и закрыть его «ловушкой» (прямоугольник из цветного картона, соответствующий размерам ячеек в таблице).

                Можно предложить учащимся прочитать вслух предложения с переводом на русский язык и в конце списка назвать «шпиона».

don,t

doesn,t

isn,t

They … live in Minsk.

 

Peter … live on the farm.

He … on the farm.

We … go to school  on Friday.

Mary … go to school on Sunday.

Jill … at school.

She … take the bags.

 

My friend … ski in the park.

It … in the bag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 

                      (ловушка)

                

 

Игра 3.  Убираем листопад. 

                Учащимся предлагается текст с пропусками слов. На месте слов располагаются осенние листья. Учащимся нужно помочь дворнику убрать листья, для этого необходимо правильно вставить слова в текст. Эта игра может быть направлена на отработку любого грамматического навыка (например, употребления форм глагола    to be   в настоящем времени –  am/is/are.

 

                       I  ___   a pupil. My name ___    Vitya. I have got a lot of friends. We have got a beautiful school. It  ___  new and modern. Our teacher ___   very kind. We like to go to school together. We ___  very happy.

                       

               В зимнее время листья можно заменить снежинками, в весеннее – цветами, тогда игра будет называться соответственно – «Расчищаем снег» и «Собираем букет».

              

                 Игра 4.  Рифмоплёт. 

                Учитель предлагает учащимся карточки со словами. Ученикам необходимо к каждому слову подобрать другое слово, рифмующееся с ним, прочитать полученные пары и перевести их на русский язык. Например:  lightbright, motherfather, foxbox и т.п. Затем ученикам можно предложить сочинить небольшие стихотворения, используя данные рифмы, и провести в классе конкурс на лучшего поэта.

 

 

 

 


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

 

С учащимися 6-го класса разместили несколько работ в Электронном сборнике. Вот некоторые из них:

Перевод выполнила Шевцова Елизавета:

 

                                               Helping Mother 

Help your mother

                                                               set the table

With a knife and

                                                               fork and spoon.

Help your mother

                                                               set the table

Every afternoon.

Help your mother

                                                               clear the table

Take the knife and spoon.

Help your mother

                                                               clear the table

Morning, night and noon.

 

 

                           Помогаю маме. 

Помогаю маме

накрывать на стол:

Подаю тарелку, вилку,

нож и даже соль.

Помогаю маме

накрывать на стол:

Сервирую ложку,  вилку, нож и даже соль.

Помогаю маме

со стола убрать:

Уношу тарелку, вилку, ложку и салат.

Помогаю маме

со стола убрать

После завтрака, обеда, ужина…Вот так!


Перевод выполнил Коротков Иван:

        What Is a Family?

What is a family?

Who is a family?

One and another makes two is a family.

                Baby and father and mother: a family.

                Parents and sister and brother: a family.

All kinds of people can make up a family.

All kinds of mixtures can make up a family.

                What is a family?

Who is a family?

                The children that lived in a shoe is a family!

                A pair like Kanga and Roo is a family!

                A calf and a cow that go moo is a family!

All kinds of creatures can make up a family.

All kinds of numbers can make up a family.

All of your family plus you is a family!


                 Что означает слово «семья»? 

Что означает слово «семья»?

Кого называют словом «семья»?

Два человека вместе – семья.

                Ребёнок и папа, и мама – семья.

Родители, братья и сёстры – семья.

Мужчина и женщина в паре – семья.

Все люди, живущие рядом – семья.

                Что означает слово «семья»?

Кого называют словом «семья»?

                Детёныши разных животных – семья!

                Кенга и Ру – это тоже семья!

                Корова с телёнком мычащим – семья!

Тигрята с тигрицей и тигром – семья.

Любые животные вместе – семья.

Твой папа и мама плюс ты: Вы – семья!


Перевод выполнила Вебер Валерия:

This Is the Key of the Kingdom. 

This is the key of the kingdom,

In that kingdom there is a city,

In that city there is a town,

In that town there is a street,

In that street there is a lane,

In that lane there is a yard,

In that yard there is a house,

In that house there is a room,

In that room there is a bed,

In that bed there is a basket,

In that basket there are some flowers.

Flowers in a basket,

Basket in the bed,

Bed in the room,

Room in the house,

House in the yard,

Yard in the lane,

Lane in the street,

Street in the town,

Town in the city,

City in the kingdom.

Of that kingdom this is the key.


Это ключ от королевства. 

Это ключ от королевства,

В королевстве город есть,

Дальше – улица, тропинка, дворик,

В нём домов не счесть,

В этом доме – много комнат,

В этой комнате – кровать,

Вот цветы в корзине белой

На кровати у окна.

Да, цветы стоят в корзине

На кровати у окна,

А кровать стоит в гостиной

В доме, где живёт семья,

Дом тот – во дворе напротив,

Тропочка во двор ведёт,

По тропинке мы свободно

В город с улицы зайдём,

Город в королевстве вырос,

Королевство под замком,

Ну а ключ от королевства

В первой строчке мы найдём.



 

 


 


 

 

 

Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

В настоящее время мы с учащимися 6-го класса работаем над созданием электронного поэтического сборника. Сборник разместили на сайте школы на моей личной страничке учителя Беляковой С.В.

http://krukovoschool.ucoz.ru/index/lichnaja_stranica_uchitelja_beljakovoj_s_v/0-16

В этот сборник входят переводы учащихся с английского языка на русский. Сборник находится в доработке.  


Теги: Нет тегов 
Белякова Светлана Владимировна

Сегодня решила завести свой блог. Думаю, что будет интересно и полезно.

 


Теги: Нет тегов